۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تاسیسات در دویست و نهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
سرخط خبرها

کاهش ۱۱ درصدی میزان بیمه بیکاری در خراسان رضوی | خراسان رضوی رتبه دوم کشور در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری

  • کد خبر: ۲۰۷۳۵۲
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
کاهش ۱۱ درصدی میزان بیمه بیکاری در خراسان رضوی | خراسان رضوی رتبه دوم کشور در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری
استاندار خراسان رضوی گفت: میزان پرداخت بیمه بیکاری در استان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری عصر شنبه در هشتمین شورای اداری استان خراسان رضوی اظهار کرد: این کاهش، نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال و کاهش بیکاری در استان است.

وی همچنین میزان مشارکت استان خراسان رضوی در حوزه اشتغال را بیش از ۴۳ درصد عنوان کرد که از میانگین کشوری بالاتر است و نیز ضریب بیکاری در استان را پنج درصد اعلام کرد و روند آن را رو به کاهش دانست.

استاندار خراسان رضوی بر سرعت در ارائه خدمات و حل مشکلات و مسائل جامعه در کنار کیفیت‌بخشی خدمات به عنوان وظیفه تکلیفی مسؤلان تاکید کرد.

نظری با اشاره به اینکه تا برگزاری انتخابات ۴۰روز فرصت باقی مانده است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع رهبر معظم انقلاب نخستین سخنرانی امسال خود را به موضوع انتخابات اختصاص دادند و چهار مولفه مهم شامل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات را به عنوان شاخص‌های برگزاری انتخابات برای مجریان و مردم مطرح کردند و بر اساس این شاخصه برنامه‌های مرتبط به انتخابات در استان خراسان رضوی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تمامی مسؤلان و عوامل تشکیلاتی بایستی از طرفداری و حمایت و گرایش کاندید‌های انتخاباتی خودداری کنند تا شبهه و شائبه‌ای به وجود نیاید و نیز سعی در حفظ امانتداری داشته باشند تا انتخابات سالم محقق شود.

استاندار خراسان رضوی در خطاب به مسؤلان استانی حاضر در جلسه بر مشارکت آنان در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو به عنوان حرکت و تکلیفی جهادی تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌ها مکلف هستند از همه ظرفیت‌های خود برای تحقق این امر استفاده و زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند تا این حضور مُشت محکمی بر دهان استکبار و معاندان نظام انقلاب اسلامی باشد که به دنبال ایجاد ناامیدی مردم از نظام با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ای هستند.

وی افزود: وظیفه ماست که با روشنگری و بیان دستاوردها، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب برای مردم نقشه دشمن را خنثی کنیم مردم را نسبت به نظام و آینده آن امیدوار کنیم تا همچون گذشته پای کار باشند و آن را حمایت کنند.

نظری ادامه داد: دهه فجر امسال نیز فرصت بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه است تا با برگزاری مراسم و جشن‌ها افتخارات انقلاب اسلامی بازگو شود و برای تحقق اهداف انقلاب و ارزش‌های اسلامی بایستی در موضوع انتخابات و اطلاع‌رسانی و بیان خدمات انقلاب و نظام در طول سال‌های بعد از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد.

وی بیان کرد: نقطه اوج برگزاری برنامه‌های دهه فجر راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه است که بایستی مقدمات آن فراهم و برنامه‌ها با عمق بصیرتی بیشتری برگزار شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود ناهم‌ترازی در مصرف انرژی اظهار داشت: هنگامی که زمینه مشارکت مردم فراهم شود به ویژه مشارکت آنان در مدیریت مصرف آب، برق و گاز، بهترین و مهم‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مشارکت رخ خواهد داد چراکه بهترین محل یا گستردگی یا مدیریت مصرف آن، مردم هستند و اگر آن‌ها وارد میدان بشود با چالش و گرفتاری در حوزه انرژی مواجه نخواهیم شد.

نظری با تاکید بر استفاده نکردن از واژه‌های لاتین برای سر درِ مغازه‌ها، اماکن، اسم شرکت‌ها، تبلیغات کالا و موارد دیگر در استان خراسان رضوی افزود: بایستی از کلمات و اصطلاحات زبان فارسی در ترویج فرهنگ رضوی در استان استفاده شود و از ترویج فرهنگ بیگانه پرهیز کرد.

خراسان رضوی رتبه دوم کشور در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این شورا گفت: این استان در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

ابوالفضل چمندی اظهار کرد: پاییز ۱۴۰۲ وضعیت استان در حوزه نرخ مشارکت اقتصادی ۴۴/۴ درصد بوده و از این حیث رتبه هفتم کشور را در اختیار داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به آمار‌های نرخ بیکاری استان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری استان در پاییز ۱۴۰۲ رقم ۵/۳ درصد تعیین شده در حالی که نرخ بیکاری کشور ۷/۶ درصد است. با این حال استان خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در حوزه پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به حوزه بیمه بیکاران استان خاطرنشان کرد: آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان نسبت به ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ که ۱۳۶۰۰ نفر بوده در سال ۱۴۰۲ با ۱۱۷۲۰ نفر منفی ۱۴ درصد است.

چمندی همچنین به وضعیت استان در حوزه سامانه رصد اشتغال کشور پرداخت و عنوان کرد: تعهد اشغال استان در این سامانه ۷۴ هزار و ۱۲۰ شغل بوده که تاکنون ۶۸ هزار و ۷۴۷ شغل محقق شده و از این حیث درصد تحقق ۹۲/۸ را شاهد هستیم.

خراسان رضوی جزو نخستین استان‌ها در تشکیل ستاد انتخاباتی است

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز در این شورا گفت: بر اساس دستور وزارت کشور در خرداد ماه امسال مبنی بر تشکیل ستاد انتخابات، استان خراسان رضوی جزو نخستین استان‌های تشکیل دهنده ستاد انتخابات در کشور است.

سید هادی طباطبایی با بیان این که هم اکنون در ۳۴ شهرستان استان ۸۶ حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۱۲ حوزه اصلی و ۷۴ حوزه‌ی فرعی و در حوزه انتخابات خبرگان رهبری دایر شده است، افزود: همچنین تا کنون ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری فعال شده است.

وی با بیان این که تا کنون ۲۷ جلسه ستاد انتخابات در استان و حدود ۴۵۰ جلسه ستاد انتخابات در شهرستان‌ها برگزار شده است ادامه داد: برای نخستن بار، ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در مراکز حوزه انتخابی حضور پیدا کرد و جلسه مشترکی را با ستاد شهرستان برگزار و فعالیت‌ها و مشکلات آن‌ها را ارزیابی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی با اشاره به این که اسفند امسال یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های مهم و اساسی یعنی دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را پیش رو داریم مهم و اساسی از این جهت که نخستین آزمایش، تجربه و آزمون دولت سیزدهم در حوزه سیاسی و نخستین انتخابات بعد از اغتشاشات است گفت: هم اکنون در استان خراسان رضوی ۷۸۲ نفر در کاندیدای انتخابات پیش رو تایید صلاحیت شده اند.

طباطبایی با اشاره به چهار مولفه مهم انتخابات از جمله مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات با بیان این که صحت و سلامت انتخابات وظیفه ذاتی وزارت کشور است و امسال نیز مجری برگزاری انتخابات پیش رو است گفت: در بحث امنیت انتخابات نقاط و شعب انتخاباتی حساس در استان شناسایی شده اند و مسائل امنیتی پیش بینی شده است.

وی با بیان این که در حال تعبیه کردن دستگاه‌های تشخیص هویت در شعبه‌های انتخاباتی هستیم ادامه داد: تا کنون ۸۰ درصد شعبه‌ها به این دستگاه‌ها مجهز شده اند و با توجه به این که از ۲۵ فرایند انتخابات، ۲۳ فرایند آن که نیاز به ارتباطات دارد زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به انجام آسیب شناسی حوزه انتخابات در سال‌های گذشته، آموزش را مولفه مهم در سلامت و صحت انتخابات عنوان کرد و گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون ۹ جلسه آموزشی برای فرمانداران و ۹ جلسه آموزشی برای معاونان و نخستین جلسه ستاد انتخابات کشور در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

طباطبایی با اشاره به این که دشمن امیدوار به تاثیرگذاری فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و همواره در دم تبلیغات می‌دمد تا مردم را ناامید کند و حضور آنان را در انتخابات کاهش دهد افزود: در راستای خنثی سازی برنامه‌های دشمن، بایستی دستاورد‌های انقلاب و نظام را برای مردم بازگو کرد و بذر امید را دل آنان کاشت.

وی تحصیل هشت هزار دانشجوی پزشکی غیر ایرانی در دانشگاه‌های ایران، مراجعه گردشگران سلامت بیش از ۵۰ کشور خارجی به ایران برای دریافت خدمات درمانی، دریافت رتبه چهارم پیوند کلیه و رتبه سوم پیوند مغز و استخوان در دنیا را از جمله دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: تولید علم در ایران ۱۱ برابر میانگین جهانی است که این‌ها همه افتخارات انقلاب است و بایستی برای مردم بازگو شوند.

ثبت بیش از ۹۶ درصدی در سامانه رصد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این شورا گفت: میزان تعهد اشتغال استان در سامانه رصد امسال ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین شده است که از این میزان بیش از ۹۶ درصد معادل ۷۱ هزار و ۳۸۶ نفر اطلاعات در سامانه رصد ثبت شده است.

محمد امین بابایی افزود: تا کنون عملکرد ۲۰ شهرستان استان ۱۰۰ درصد، عملکرد هشت شهرستان ۹۹ درصد و عملکرد پنج شهرستان بین ۸۲ تا ۸۹ درصد در سامانه رصد ثبت شده است.

وی درخصوص کالابرگ و حمایت تغذیه‌ای از کودکان دچار سوءتغذیه بیان کرد: تا کنون ۲۷ هزار کودک توسط مراکز بهداشت استان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این شورا گفت: ۴۰ درصد خرید کالابرگ در کل کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد و دی ماه امسال رکورد خرید روزانه ۱۴۶ میلیارد تومان کالابرگ در استان زده شد.

بابایی مجموع خرید کالابرگ در استان خراسان رضوی از مردادماه امسال تا کنون بیش از ۵.۳ دهم همت بوده است افزود: هم اکنون ۸۳۷ هزار و ۲۹۰ خانوار در استان در طرح کالابرگ مشارکت در خرید داشتند و بیش از چهار میلیون و ۱۱۹ هزار رکورد و تراکنش موفق در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۲ هزار و ۹۸۳ فروشگاه خرد در استان در طرح کالابرگ مشارکت داشته اند و بیش از۲۳ هزار فروشگاه عضو طرح کالابرگ شده اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->